sobota, 10 listopada 2012

Wypad do Kamakury

W niedzielę wybraliśmy się do Kamakury, dawnej siedziby siogunatu Kamakura, do której dotarliśmy pociągiem w ciągu godziny. Pogoda na zwiedzanie była idealna, było gdzieś z 20 stopni, wyobrażam sobie jak pięknie musi tu być gdy kwitną japońskie wiśnie...

Znajdź niepasujący element :)

Naszym pierwszym celem był chram Tsurugaoka Hachimangu.

Kolejny niepasujący element - moje trepy wśród japonek

A to moja reakcja na widok tego giganta :O

Przepiękny ogród japoński

Chryzantemy, nieco inne od naszych polskich :)

Znów mieliśmy szczęście - w sobotę trafiliśmy na festiwal, a dziś udało nam się zobaczyć tradycyjny ślub japoński - ślub wyznawców Shinto.

Naszym drugim celem był pomnik Wielkiego Buddy, a po drodze mieliśmy okazję pobuszować po japońskich sklepach

Sklep z guzikami - do wyboru, do koloru!

Nie mam pojęcia co to za samochód, ale robi wrażenie!

Po drodze minęliśmy piękną plażę nad zatoką Sagami.

Myśl o tsunami trochę mnie przerażała, zwłaszcza, że ostatnio sporo czytałam na temat progóz dotyczących trzęsienia ziemi w Japonii (wg japońskich naukowców, prawdopodobieństwo, że do 2017 roku nastąpi duże trzęsienie ziemi z epicentrum w Tokio jest bardzo duże...).

W końcu dotarliśmy do Wielkiego Buddy, posągu wykonanego z brązu, który ma 13,4 metra wysokości! Początkowo Budda siedział w świątyni, ale ta została zniszczona przez tsunami i huragany.

Posąg jest pusty w środku (a waży 121 ton!) i istnieje możliwość wejścia do wnętrza Buddy, ale niestety spóźniliśmy się 10 minut...

Na koniec dnia padaliśmy z głodu (w ciągu dnia jedliśmy tylko lody karmelowe, choć popularne są tu lody o smaku zielonej herbaty czy słodkiego ziemniaka...), więc zjedliśmy kolację we włosko-japońskiej restauracji tuż obok stacji metra :))